Art Projects

Gebruik de foto’s niet zonder toestemming! โ€ผ๏ธ Do not use the photos without permission!

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ ๐ŸŒ๐ŸŒถ๏ธ
๐™ด๐šก๐š™๐šŽ๐šŒ๐š ๐š๐š‘๐šŽ ๐šž๐š—๐šŽ๐šก๐š™๐šŽ๐šŒ๐š๐šŽ๐š;
“๐š๐š‘๐šŽ ๐šœ๐š‘๐šŠ๐š›๐š™ ๐š๐š›๐šž๐š๐š‘” ๐Ÿ”ฅ๐ŸŒถ๏ธ- NL

Als vrouwen benaderen we het leven vaak met optimisme en een vast geloof in het vertrouwde. De peper symboliseert de onvermijdelijke confrontatie met het onverwachte of de uitdaging die onbewust haar comfortzone zal doorbreken. Een nadruk op de spanning tussen verwachting en de soms harde realiteit die het leven ons vrouwen kan bieden.

Maakt het uit of we onszelf onbewust of bewust afsluiten van de realiteit? De blinddoek symboliseert bewust de weigering om de realiteit te zien. Ze handelt op basis van verwachtingen zonder de mogelijkheid van visuele verificatie, wat haar kwetsbaar maakt voor verrassingen.
Het kan een ongemakkelijke waarheid zijn, een onverwachte wending, of een situatie die haar dwingt om haar ogen te openen voor iets dat ze niet wilde zien.

Samen duidt deze scรจne op een abrupte confrontatie met de realiteit wanneer men blind is voor de waarheid of te veel vertrouwt op conventies. Het suggereert dat de vrouw een belangrijke les moet leren over het verschil tussen verwachting en de soms scherpe werkelijkheid, en dat deze les haar onvermijdelijk zal ‘wakker schudden’.

Model: Esther Goercharn

Idee, Fotografie en Nabewerking: Cem Holtkamp-Pronk

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ ๐ŸŒ๐ŸŒถ๏ธ
๐™ด๐šก๐š™๐šŽ๐šŒ๐š ๐š๐š‘๐šŽ ๐šž๐š—๐šŽ๐šก๐š™๐šŽ๐šŒ๐š๐šŽ๐š;
“๐š๐š‘๐šŽ ๐šœ๐š‘๐šŠ๐š›๐š™ ๐š๐š›๐šž๐š๐š‘” ๐Ÿ”ฅ๐ŸŒถ๏ธ- EN

As women, we often approach life with optimism and a firm belief in the familiar. The pepper symbolizes the inevitable confrontation with the unexpected or the challenge that will unconsciously break through her comfort zone. An emphasis on the tension between expectation and the sometimes harsh reality that life can offer us women.

Does it matter whether we unconsciously or consciously close ourselves off from reality? The blindfold symbolizes a deliberate refusal to see reality.
She acts on expectations without the possibility of visual verification, which makes her vulnerable to surprises.
It could be an uncomfortable truth, an unexpected turn of events, or a situation that forces her to open her eyes to something she did not want to see.

Together, this scene suggests an abrupt confrontation with reality when one is blind to the truth or relies too much on conventions. It suggests that the woman has to learn an important lesson about the difference between expectation and sometimes harsh reality, and that this lesson will inevitably ‘shake her awake’.

Model: Esther Goercharn

Idea, Photography & Edit: Cem Holtkamp-Pronk

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ ๐Ÿ’™๐ŸŽจ
๐™ผ๐šข ๐š๐š’๐š›๐š• ๐š ๐š’๐š๐š‘ ๐šŠ ๐š™๐šŽ๐šŠ๐š›๐š•

โ€œIn the right denim, #๐˜ฎ๐˜บ๐˜จ๐˜ช๐˜ณ๐˜ญ๐˜ธ๐˜ช๐˜ต๐˜ฉ๐˜ข๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ณ๐˜ญ can conquer the world.โ€

Inspired by: Girl with the Pearl Earring
(c. 1665) by Johannes Vermeer.

Created for and submitted to Mauritshuis Museum.

Model: Demi

Idea, Photography & Edit: Cem Holtkamp-Pronk

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ ๐ŸŽฉ๐Ÿ’„
๐™ธ๐š–๐šŠ๐š๐š’๐š—๐šŠ๐š๐š’๐š˜๐š—

“๐š†๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š’๐šœ ๐š—๐š˜ ๐š’๐š–๐šŠ๐š๐š’๐š—๐šŠ๐š๐š’๐š˜๐š—, 
๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š’๐šœ ๐š—๐š˜ ๐š‘๐š˜๐š›๐š›๐š˜๐š›.”
๐Ÿ‘น๐ŸŒน๐Ÿ–ค๐Ÿ’„
– ๐™ฐ๐š›๐š๐š‘๐šž๐š› ๐™ฒ๐š˜๐š—๐šŠ๐š— ๐™ณ๐š˜๐šข๐š•๐šŽ

Model: Quinn

Idea, Photography & Edit: Cem Holtkamp-Pronk

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ๐š‚ ๐Ÿงป๐ŸŒป
๐™พ๐š—๐šŒ๐šŽ ๐šž๐š™๐š˜๐š— ๐šŠ ๐š๐š’๐š–๐šŽโ€ฆ..
๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š ๐šŠ๐šœ ๐š๐š˜๐š’๐š•๐šŽ๐š ๐š™๐šŠ๐š™๐šŽ๐š›โ€ฆ..

&

๐™พ๐š—๐šŒ๐šŽ ๐šž๐š™๐š˜๐š— ๐šŠ ๐š๐š’๐š–๐šŽโ€ฆ..
๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š ๐šŠ๐šœ ๐šœ๐šž๐š—๐š๐š•๐š˜๐š ๐šŽ๐š› ๐š˜๐š’๐š•โ€ฆ.. – NL

Tijdens de eerste Corona lockdown periode, inspireerde het extreme hamstergedrag naar WC papier mij tot het maken van een portret genaamd โ€œOnce upon a timeโ€ฆ.there was toilet paperโ€.
Het portret kreeg veel aandacht van de media en kwam zelfs op de voorpagina van โ€œHet Hele Westlandโ€œ.

Twee jaar na het hamsteren van WC papier, zorgde de oorlog in Oekraรฏne voor een schaarste van zonnebloemolie. Opnieuw werd ik geรฏnspireerd en er volgde nog een tweede portret toen men zonnebloemolie ging hamsteren, ook deze werd gepubliceerd in meerdere kranten.

Lees hier het online gepubliceerde artikel van Rodi Media

Model: Sybb

Idee, Fotografie en Nabewerking: Cem Holtkamp-Pronk

๐™ฐ๐š๐šƒ ๐™ฟ๐š๐™พ๐™น๐™ด๐™ฒ๐šƒ๐š‚ ๐Ÿงป๐ŸŒป
๐™พ๐š—๐šŒ๐šŽ ๐šž๐š™๐š˜๐š— ๐šŠ ๐š๐š’๐š–๐šŽโ€ฆ..
๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š ๐šŠ๐šœ ๐š๐š˜๐š’๐š•๐šŽ๐š ๐š™๐šŠ๐š™๐šŽ๐š›โ€ฆ..

&

๐™พ๐š—๐šŒ๐šŽ ๐šž๐š™๐š˜๐š— ๐šŠ ๐š๐š’๐š–๐šŽโ€ฆ..
๐š๐š‘๐šŽ๐š›๐šŽ ๐š ๐šŠ๐šœ ๐šœ๐šž๐š—๐š๐š•๐š˜๐š ๐šŽ๐š› ๐š˜๐š’๐š•โ€ฆ.. EN

During the first COVID lockdown, the extreme hoarding of toilet paper inspired me to create a portrait titled “Once upon a time…there was toilet paper.”

The portrait received a lot of media attention and even made the front page of “Het Hele Westland.”

Two years after the toilet paper hoarding, the war in Ukraine caused a sunflower oil shortage. I was inspired again, and a second portrait followed when people started stashing sunflower oil, which was also published in several newspapers.

Read the online article by Rodi Media here.

Model: Sybb

Idea, Photography & Edit: Cem Holtkamp-Pronk